تداوم جوسازی سایت‏های تندرو علیه اهل‏سنت ایران؛ این بار در "جهان نیوز"

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 باوجود تاکید مکرر مقامات کشوری و استانی به اصحاب رسانه مبنی بر پرهیز از تفرقه‏افکنی و شایعه‏پراکنی و لزوم اطلاع رسانی شفاف، متاسفانه نشر اخبار بی‏پایه و اساس با تیترهای جهت‏دار علیه جامعه اهل‏سنت ایران و شخصیت‏های مذهبی و مردمی آن با قوت تمام همچنان ادامه دارد.

 

در تازه‏ترین اقدام از این قبیل، گردانندگان سایت "جهان نیوز" مورخ یکشنبه 89/7/11، خبری تحت عنوان "تاسیس استدیو شبکه ماهواره‏ای وهابیت در زاهدان!" را در سایت مزبور درج نمودند و در این خبر با انتخاب واژه هایی زننده و به دور از اخلاق رسانه‏ای به امام جمعه اهل سنت زاهدان مولانا عبدالحمید تاخته و ایشان را یکی از همراهان و حامیان شبکه جهانی ماهواره‏ای "نور" معرفی کردند. گردانندگان جهان نیوز به تبعیت از دیگر رسانه‏های پریشان‏فکر وتفرقه‏افکن از اتهام "وهابیت" و "سلفی گری" هم غافل نماندند.

 

در مورد این گزارش که به دور از هر گونه تحقیق است باید گفت که مولانا عبدالحمید هیچ گونه ارتباطی با شبکه جهانی "نور" ندارد و نه هم از مؤسسان یا سیاست گزاران و یا طرف مشورت شبکه ماهواره‏ای مذکور هستند، بلکه ایشان همواره در مسیر اعتدال و میانه‏روی قرار داشته و اطرافیان خود و کسانی که با ایشان در هر موضوعی مشورت می‏کنند را نیز توصیه به اعتدال و میانه‏روی در امور و احترام به طرف مقابل می‏نماید، و معتقد است که طرف مقابل نیز باید همین روش  را سرلوحه برنامه‏های خود قرار دهند.

 

شبکه نور، یک شبکه ماهواره‏ای است که به مسایل فرهنگی و دینی فارسی زبانان تمام دنیا می‏پردازد و فعالیت آن منحصر به اهل سنت ایران نیست، تا جائی که بسیاری از مشکلات اجتماعی اهل سنت ایران را بازتاب نمی‏دهد، و اگر گاهاً شبکه مزبور از سی‏دی‏های سخنرانی مولانا عبدالحمید- حفظه الله- استفاده نموده یا مصاحبه‏هایی با ایشان داشته است، این مصاحبه‏ها به هیچ وجه دلیلی بر همراهی مستقیم ایشان با این شبکه نمی‏شود، زیرا مولانا عبدالحمید پیش از این با شبکه‏ها و خبرگزاری‏های داخلی و خارجی مصاحبه داشته‏اند. آیا مصاحبه با یک شبکه، رادیو و یا رسانه دلیل حمایت و پشتیبانی از آن محسوب می‏شود؟!!

 

آیا از سفرهای مکرر مقامات عالی‏رتبه کشور به برخی از کشورهای اروپائی و حتی ایالات متحده آمریکا و مصاحبه‏های اختصاصی این افراد با شبکه‏های خبری آن کشورها همین نتیجه اخذ می‏شود؟؟

 

معلوم نیست چرا حضور چندین شبکه ماهواره‏ای بازتاب دهنده عقاید اهل تشیع مثل "اهل بیت"، "ولایت" وغیره برای این دسته از تنگ نظران مایه خوشی و سرور است، اما وجود یک شبکه محدود که منسوب به اهل‏سنت است برای این دوستان قابل تحمل نیست، تا جائی که مجبور شدند جهت تقابل با این شبکه ماهواره‏ای به دروغ‏پردازی و تخریب شخصیت پیشوایان اهل سنت ایران روی آورند؟!

 

لازم به ذکر است که اهل‏سنت ایران همواره در تلاش بوده‏اند که یک شبکه ماهواره‏ای کاملا مستقل راه‏اندازی کنند که به انتشار و پخش دیدگاههای آنان بپردازد، ولی به دلیل مشکلات مالی تاکنون موفق به چنیین کاری نشده‏اند.

 

در مجموع باید به خاطر داشت که هر انسان در مقابل هر حرف و کلمه‏ای که بر زبان آورده و یا به رشته تحریر در می‏آورد و در قبال هر عملی که انجام می‏دهد در روز قیامت باید در بارگاه الهی پاسخگو باشد، لذا مسئولیت اصحاب رسانه‏ها و مطبوعات در عصر حاضر بسیار حساس و مهم می‏باشد؛ اینگونه افراد باید متوجه باشند که بدون دلیل ادعا ردیف نکنند و در کنار اخلاق اسلامی و دینی، اخلاق مطبوعاتی و رسانه‏ای را رعایت نمایند.

 منبع اخبار جهن اسلام





لینک ثابت


برچسب ها : تداوم جوسازی سایت‏های تندرو علیه اهل‏سنت ایران؛ این بار در "جهان نیوز" ,
بازدید : 492
[ 15 مهر 1389 ] [ 10:23 ] [ نویسنده : حافظ ] | نظرات ()
مطالب متفرقه
نظر بدهید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







نمایش کلیه نظرات



.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آراد